2016-05-23 12:15:38 DRŽAVNA SMOTRA PROJEKATA GRAĐANSKOG ODGOJA i OBRAZOVANJA Učenice 6. razreda iz Čabra, Vanessa Šokčević, Lorena Kostelić, Melani Žakić i Antonella Ožbolt, u pratnji mentorice pedagoginje Ksenije Petelin, na 18.državnoj smotri projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja uspješno su predstavile projekt "Igrajmo se!". Izbor i istraživanje problema Učenje kroz igru prirodan je dio odrastanja. Od najranije dobi, preko djetinjstva, pa sve do odrasle dobi igrajući se učimo o sebi i svijetu oko sebe. Igra je spontana i dobrovoljna u njoj se izražavaju radoznalost, maštovitost, kreativnost, fizička aktivnost, suradnja i zajedništvo među sudionicima. Putem igre razvijaju se intelektualne sposobnosti- aktivno istraživanje, učenje o svijetu oko sebe, tjelesne aktivnosti – zadovoljava potrebu za kretanjem, spretnost, razvoj motorike, socijalnu i emocionalnu zrelost- potiče razvoj komunikacije, stvara prijateljstva, jača pozitivnu sliku o sebi. Igračka je dio dječje igre. Ona predstavlja sve čime se dijete igra. Ona je često oslonac, utjeha, prijatelj u trenucima radosti i tuge. Odabir igračke povezan je s razvojnom dobi djeteta. Mnoga istraživanja pokazuju izuzetno veliku važnost igre u razvoju djece. Jedna polovina naših sposobnosti za učenje razvija tijekom prve četiri godine, a jedna trećina do osmog rođendana. Upravo je vrijeme odrastanja vrijeme u kojem se stvaraju temelji budućeg učenja. Nakon svih informacija koje smo doznali o važnosti igre i igračaka, a potaknuti pitanjem koliko se igramo igrama i igračkama koje nisu one s mobitela, računala ili play stationa, izradili smo anketni upitnik i proveli ga među učenicima naše škole. Veliki broj učenika naše škole odgovara da se igra "opipljivim igračkama" međutim naša iskustva to ne potvrđuju. Problem našeg projekta definirali smo pitanjem: Igra je toliko važna, a zašto se ne igramo? Najbolji pristup rješenju problema Analizirajući dobre i loše strane politika kojima bismo mogli riješiti problem opredijelili smo se za rješenja kojima će se promicati važnost cjelovitog razvoja. Osobito onih igara koje će razvijati životne vještine. Istraživanja pokazuju da će 65% današnje djece mlađe dobi raditi poslove koji trenutno ne postoje. Igre kojima se bave trebale bi poticati rješavanje problema, učiti timskom radu, promicati korištenje tehnologije i informacija, razmišljanje, dobre komunikacijske i socijalne vještine te razvoj kreativnosti. Zalažemo se za politiku koja će njegovati tradicionalne igre i igračke, ali i one koje će poticati više zajedničkog druženja i suradnje. Plan djelovanja Nakon razgovor s ravnateljem škole otvorili smo „Igroteku“, mjesto na kojem možemo donositi i posuđivati igračke. Pripremili smo suglasnosti za roditelje, izradili ugovore za učenike, dogovorili pravila „Igroteke“ i počeli sa svakodnevnim radom. Ostvareni rezultati Učenici su radom na projektu usvajali vještine neophodne za argumentirano iznošenje i zastupanje svog mišljenja. Razvijali su komunikacijske i socijalne vještine, učili su vještine timskog rada i suradnje, upoznavali sebe i učili prihvaćati druge, stjecali znanja o vlastitim pravima i odgovornostima i o pravima i odgovornostima drugih. Predstavljenaje projekta S projektom su upoznati učenici, učitelji, roditelji i lokalna zajednica. Projekt je nakon Županijske smotre u Rijeci predstavljen na Državnoj smotri u Zagrebu,Radiju Gorski kotar, Novom listu,Učeničkom listu „Mladi Goran“ i internetskoj stranici škole.
|
Osnovna škola "Petar Zrinski" Čabar |